ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΕΕ Νο.2167 της 24-9-2001

Ενημερωτικό Δελτίο 2001

Τεύχος 2166

Τεύχος 2168


1. ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟ ΣΕΙΣΜΟ ΤΗΣ 7/9/1999

Δύο χρόνια μετά το σεισμό της 7/9/1999 στην Αττική ούτε τα αναγκαία συμπεράσματα από τις καταστροφές που προκάλεσε έχει βγάλει η κυβέρνηση ούτε η αποκατάσταση των σεισμοπαθών έχει γίνει και το κυριότερο η κυβέρνηση θέλει να μεταβιβάσει το οικονομικό βάρος της αποκατάστασης ζημιών από σεισμούς στις πλάτες κυρίως του μικρού εισοδήματος.

Η Πανεπιστημονική έχει ασχοληθεί πρόσφατα με το «σεισμόσημο» και επανερχόμαστε στο θέμα για να θυμίσουμε ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν είναι φιλανθρωπικά ιδρύματα. Όπως τα ασφάλιστρα για τα αυτοκίνητα τα καθορίζουν οι Ασφαλιστικές εταιρείες, οι ίδιες θα καθορίζουν τα ασφάλιστρα και τους όρους των συμβολαίων για τις ασφαλιζόμενες εικοδομές. Για την Πανεπιστημονική το πρόβλημα δεν είναι ποιος θα καθορίζει το «σεισμόσημο» αλλά να αποσυρθεί το σχετικό νομοσχέδιο και οι δαπάνες για την αντιμετώπιση των ζημιών από σεισμούς να βαρύνουν τον Προϋπολογισμό του κράτους.

Ο ΦΠΑ μαζί με την φορολογία εισοδήματος είναι δυσβάστακτο βάρος και δεν αντέχει το μικρομεσαίο εισόδημα πρόσθετα βάρη. (Στο επόμενο η συνέχεια).

2. ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ;

Με τον τίτλο «Το Μητροπολιτικό Πάρκο γίνεται … αλσύλλιο» παρουσίασε η «Καθημερινή» της 8/9/01 σχετικό ρεπορτάζ για το μέλλον του αεροδρομίου του Ελληνικού και υπότιτλο «Όσο περνά ο καιρός όλα δείχνουν πως στο Ελληνικό θα κυριαρχούν τα κτίρια και όχι το πράσινο, όπως διαφαίνεται από μελέτη του Ε.Μ.Π.» και πιο κάτω «Με πολλά παράθυρα η Μελέτη Βάσενχόφεν».
Και χωρίς να διαβάσει κανείς το ρεπορτάζ αλλά βλέποντας μόνο το σχέδιο καταλαβαίνει - και δεν χρειάζεται να είναι Μηχανικός - ότι αρχίζει για την ώρα μια χαλαρή οικοπεδοποίηση της περιοχής όπου ήταν πρώτα το Αεροδρόμιο του Ελληνικού. Η μελέτη που συνέταξε το Ε.Μ.Π. για λογαριασμό του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθηνών έγινε με βάση τις γενικές απαιτήσεις του ιδιοκτήτου του έργου και έχει ενδιαφέρον να τις γνωρίσουμε. Η ουσία είναι πως αν δεν βάλουμε τις φωνές έγκαιρα ο χώρος του πρώην αεροδρομίου θα διατεθεί για την εξυπηρέτηση των ισχυρών οικονομικών συμφερόντων (έρχονται και εκλογές) και όχι δια τον χύδην όχλο.
Η Πανεπιστημονική απαιτεί όπως ασχοληθούν αμέσως με το θέμα τα όργανα του ΤΕΕ. Η σιωπή θα είναι κατά τη γνώμη μας συμμετοχή στην οικοπεδοποίηση του χώρου.

ΤΟ ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ

Σύμφωνα με όσα είπε ο κ. Πρωθυπουργός στη Διεθνή Έκθεση της Θεσσαλονίκης προκύπτει ότι η κυβέρνηση επιμένει στη μείωση σχεδόν στο μισό των συντάξεων αυτών που πρόκειται, να συνταξιοδοτηθούν και μάλιστα τώρα συνδέει την επίλυση των διαφόρων προβλημάτων που απασχολούν τη χώρα (άρα και του Ασφαλιστικού) με την εν γένει πορεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Λόγοι του τύπου «θέλουμε μια ισχυρή Ελλάδα» σημαίνουν ότι η λιτότητα που άρχισε το 1985 για να μπούμε στο ευρώ θα εξακολουθήσει να συνεχίζεται για απροσδιόριστο χρόνο για τη στήριξή του.
Βασικό χαρακτηριστικό της λιτότητας είναι η καθήλωση των μισθών και των κοινωνικών παροχών. Όλοι όσοι καλόπιστα πίστευαν αρχικά στην ΕΟΚ και σήμερα στην ΟΝΕ ας σκεφθούν ποια απόσταση υπάρχει σήμερα ανάμεσα στα περί Ευρώπης των Λαών και της αγοράς των 300 εκατομμυρίων κατοίκων και ας σκεφθούν ότι τρεις χώρες της Ευρ. Ένωσης (Αγγλία - Δανία - Σουηδία) δεν είναι στην ΟΝΕ, αν και έχουν όλες τις προϋποθέσεις και με το παραπάνω. Την άποψή μας ότι πρέπει να βγούμε στους δρόμους πριν μας πετάξουν στο δρόμο τη στηρίζουμε στο γεγονός ότι αυτοί που αποτελούν την Ε.Ε. και το ΝΑΤΟ έχουν κάνει μεταξύ τους δύο παγκοσμίους πολέμους, βομβάρδισαν ανελέητα τη Γιουγκοσλαβία κι ένας θεός ξέρει τι μας μαγειρεύουν.

Συμπαραστεκόμαστε στα θύματα της επίθεσης κατά των ουρανοξυστών της Ν. Υόρκης και των άλλων περιοχών των ΗΠΑ αλλά δεν συμπαριστάμεθα καθόλου στην πολιτική των ΗΠΑ και Ε.Ε. που είναι υπεύθυνη γι' αυτή την εκατόμβη των θυμάτων. Ανεξάρτητα από το ποιος ήταν ο εγκέφαλος και αυτουργός αυτών των επιθέσεων πρέπει να ενταθεί η πάλη των Λαών κατά της ιμπεριαλιστικής πολιτικής των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ.


Ενημερωτικό Δελτίο 2001

Τεύχος 2166

Τεύχος 2168