ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΕΕ Νο.2411 της 16-10-2006

Ενημερωτικό Δελτίο 2006

Τεύχος 2410

Τεύχος 2412


ΟΛΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΟΥΜΕ ΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ!

Είναι η ώρα του αγώνα!. Το νομοσχέδιο για το ΤΣΜΕΔΕ είναι καθ’οδόν προς τη Βουλή. Μετά και την κωμωδία που μας πρόσφερε απλόχερα ο θίασος που λέγεται Αντιπροσωπεία του ΤΕΕ στις 25 Σεπτεμβρίου, όλες οι μάσκες έχουν πέσει. Το Συντονιστικό των Κλαδικών Επιτροπών Αγώνα για το ασφαλιστικό, που συγκροτήθηκε από το καλοκαίρι με πρωτοβουλία της “Πανεπιστημονικής”, ΚΑΛΕΙ όλους τους συναδέλφους να πάρουν μαζικά μέρος στην ΜΑΧΗΤΙΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ που οργανώνει το ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΜΙΣΘΩΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ, την ΠΕΜΠΤΗ, 26 Οκτωβρίου στις 9:00 πμ, έξω από το ΤΣΜΕΔΕ και στο Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, αμέσως μετά.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Δεν περισσεύει κανείς για τον αγώνα! Όσοι συνάδελφοι επιθυμούν να έλθουν σε επαφή με το Συντονιστικό για πληροφορίες, ιδέες, συμμετοχή στις δραστηριότητές του, παρακαλούνται να επικοινωνούν στα τηλέφωνα: 697-2602398, 697-7595910, 694-6684230, 697-7806266 ή στο email: suntonistiko@yahoo.gr

ΚΟΙΝΟΣ Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΕ ΑΕΙ ΚΑΙ ΤΕΙ
ΓΙΑ ΟΛΟΠΛΕΥΡΗ ΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ! (μέρος Α’)

1. Το προσχέδιο ΠΔ του ΣΑΤΕ, όπως ομολογείται στην ίδια την αιτιολογική του έκθεση, έρχεται να κάνει ένα ουσιαστικό βήμα εφαρμογής και στη χώρα μας των κοινοτικών οδηγιών για την απελευθέρωση των επαγγελμάτων και της Συνθήκης της Μπολόνια για την αναδιάρθρωση της μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στο κείμενο της έκθεσης γίνεται αναφορά στις οδηγίες 89/48/ΕΟΚ, 92/51/ΕΟΚ, 2001/19/ΕΚ και 2005/36/ΕΕ, ως το δεσμευτικό εκείνο θεσμικό πλαίσιο, στο οποίο πρέπει να προσαρμοστεί και το αντίστοιχο ελληνικό. Ένα πλαίσιο που σημαίνει:

Στην πράξη, η εφαρμογή των κατευθύνσεων αυτών σημαίνει ότι οι σπουδές κατακερματίζονται σε ένα σκόρπιο άθροισμα επιμέρους γνώσεων και δεξιοτήτων που τις “μαζεύει” ο καθένας ατομικά, ο τίτλος σπουδών πλέον δεν αξίζει τίποτε περισσότερο από μια απλή βεβαίωση ατομικής συλλογής γνώσεων και δεξιοτήτων, προσαρμοσμένων στις άμεσες και συγκυριακές ανάγκες του κεφαλαίου, χωρίς καμιά αξία. Τους απόφοιτους περιμένει μια “εκλεκτή” θέση στην ανασφάλεια των ελαστικών εργασιακών σχέσεων ορισμένου χρόνου και Δελτίου Παροχής στα γραφεία, τις μελετητικές εταιρείες και στις βιομηχανίες – γιατί “πρέπει να αποκτήσουμε και εμπειρία”, όπως μας λένε. Μετά, όλοι μαζί, από ΑΕΙ και ΤΕΙ θα δίνουμε τις ίδιες εξετάσεις για να πάρουμε λίγα “δικαιώματα” – που θα τα ασκήσουμε πού ακριβώς? – και ξανά στην ίδια εργασιακή αγωνία, με τις αμοιβές πείνας, τα εξοντωτικά ωράρια και τα υπέρογκα ασφαλιστικά βάρη που βιώνουμε και μας αυξάνουν ακόμα πιο πολύ με το νέο νομοσχέδιο για το ΤΣΜΕΔΕ. Και, ύστερα, πάλι σε εξετάσεις για μια ακόμα βαθμίδα “δικαιωμάτων” κ.ό.κ. Να που οδηγεί η αποσύνδεση της άσκησης του επαγγέλματος από το πτυχίο που είναι η πεμπτουσία της πολιτικής της ΕΕ και των γαλαζοπράσινων κυβερνήσεων μέχρι σήμερα.

2. Οι προσπάθειες εφαρμογής της πολιτικής αυτής στη χώρα μας δεν είναι καινούργιες, τόσο με τη λειτουργία των, δήθεν “διατμηματικών”, μεταπτυχιακών προγραμμάτων “ειδίκευσης” στα Πολυτεχνεία, τα ΠΔ 165/2000 και 385/2002, το ΣΑΕΙ κλπ., όσο και με την συνειδητή όξυνση του συντεχνιακού καυγά ανάμεσα στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ, στις διάφορες ειδικότητες μηχανικών και γενικότερα, μέσα από το αυθαίρετο και αντιεπιστημονικό πλαίσιο που διέπει τα υφιστάμενα επαγγελματικά δικαιώματα. Το προσχέδιο ΠΔ κάνει ένα σημαντικό βήμα προς την πλήρη διάσπαση των πτυχίων σε κύκλους, εξομοιώνοντας τα πτυχία των ΤΕΙ με τα αγγλοσαξονικά Bachelor και τα διπλώματα των Πολυτεχνείων με master και προσδιορίζοντας τη διαφορά μόνο ως προς τη δυνατότητα εκπόνησης διδακτορικής διατριβής, που έχουν άμεσα οι απόφοιτοι ΑΕΙ και αφού πάρουν μεταπτυχιακό οι των ΤΕΙ. Η επιτυχής παρακολούθηση από τους τελευταίους των μεταπτυχιακών προγραμμάτων ειδίκευσης, τους εξομοιώνει πλήρως (άρθρο 4 του Προσχέδιου) με Διπλωματούχους Μηχανικούς. Με βάση αυτά, σστο Προσχέδιο ΠΔ περιγράφονται οι βασικές αρχές του “νέου” πλαισίου επαγγελματικών δικαιωμάτων, παραπέμποντας στην έκδοση των αντίστοιχων ΠΔ στο άμεσο μέλλον. Οι αρχές αυτές είναι:

Άμεσα, το ΣΑΤΕ περιγράφει ένα “μεταβατικό” σύστημα τριών “βαθμίδων” κλιμάκωσης των επαγγελματικών δικαιωμάτων, με βάση τα χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας (στα 4, 8 και 12 έτη εμπειρίας, αντίστοιχα). Στο τέλος της διαδικασίας αυτής και μετά από επιτυχή περάτωση της διαδικασίας πιστοποίησης, τα επαγγελματικά δικαιώματα του αποφοίτου ΤΕΙ εξομοιώνονται πλήρως με εκείνα του Διπλωματούχου Μηχανικού. Ξεκαθαρίζει ότι αυτό θα είναι μόνο η αρχή και ότι θα ακολουθήσουν αντίστοιχα ΠΔ για τα επαγγελματικά δικαιώματα και των Διπλωματούχων.

(συνεχίζεται στο επόμενο)


Ενημερωτικό Δελτίο 2006

Τεύχος 2410

Τεύχος 2412