ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

 

ΠΡΟΣ (επιμελέστερους και μη) ΥΠΕΡΜΑΧΟΥΣ ΤΗΣ ΜΠΟΛΟΝΙΑ...

 

“Εργολαβικά” έχει αναλάβει, φαίνεται, το καθήκον της “απάντησης” στις θέσεις της Πανεπιστημονικής, η Ενωτική Κίνηση Χημικών Μηχανικών. Φυσικά, δε μας ξάφνιασαν καθόλου. Το αναγνωρίζουμε ότι η ΕΚΧΜ είναι από τους συνεπέστερους ντελάληδες της πολιτικής της Ε.Ε. στο χώρο των μηχανικών και, μάλιστα, εκ της θέσεως και του μεγέθους της, έχει την (άχαρη) ευχέρεια να λέει τα πράγματα με το όνομά τους, όταν συχνά οι κυρίαρχες παρατάξεις ψάχνουν τρόπους να “θολώσουν τα νερά” και να αποκρύψουν τη δική τους ευλαβική προσήλωση στις ίδιες αρχές και τις πελώριες ευθύνες τους για την προώθησή τους. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο θα ασχοληθούμε με τα δημοσιεύματα της ΕΚΧΜ: επειδή λέει ξεκάθαρα όσα οι κυρίαρχες δυνάμεις λένε συγκαλυμμένα...

Ας τα πάρουμε, λοιπόν, με τη σειρά. Ανατριχιάζουν εκεί στην ΕΚΧΜ, μη τυχόν και θιγεί η ΕΕ που τη θέλει το 95% του ελληνικού λαού. Τα ίδια έλεγαν και για τον γαλλικό και τον ολλανδικό λαό, αλλά το ΟΧΙ στο Ευρωσύνταγμα έκανε όλους αυτούς τους “τζάμπα-μάγκες” να καταπιούν τη γλώσσα τους. Έπειτα, είναι τόσο απολαυστικό να σε αποκαλούν ...μαζοχιστή! Αν τους πιστέψουμε, ο ελληνικός λαός επιθυμεί να παίρνει σύνταξη στα 70 αντί τα 60, να παίρνει 600 κι όχι 1300 ευρώ, να δουλεύει 12ωρο αντί για 8ωρο, να θάβει στις χωματερές τα πορτοκάλια αντί να τα εξάγει, να πληρώνει για να μορφωθεί αντί να μορφώνεται δωρεάν, να πεθαίνει στο ράντζο επειδή δεν έχει να πληρώσει δωμάτιο στο “Υγεία” κλπ. κλπ. Δεν πάτε να σας κοιτάξει κανένας γιατρός, παιδιά; Εμείς, πάντως, αυτόχειρες δεν είμαστε. Και, αφού είστε τόσο σίγουροι, κύριοι της ΕΚΧΜ κι όχι μόνο, γιατί δε ζητάτε να επιβεβαιωθούν οι πολιτικές αυτές και από τον ελληνικό λαό με δημοψήφισμα; Έτσι, για να μην έχουμε κι εμείς οι “κομματικοί” να λέμε...

Περνώντας στο θέμα, τώρα, η ΕΚΧΜ ισχυρίζεται ότι σωστά υφίστανται 2 κύκλοι σπουδών στην Ε.Ε., διότι δεν απαιτούνται γνώσεις μηχανικού για μια σειρά τεχνολογικές εφαρμογές, οι οποίες έχουν τυποποιηθεί και “αποτυπωθεί” σε προδιαγραφές και κανονισμούς. Σύμφωνα με αυτή την πρωτότυπη, ομολογουμένως, λογική, μηχανικός θα απαιτείται σε λίγο μόνο... στη NASA και παντού αλλού τη δουλειά θα την κάνουν 3ετείς, 2ετείς ή και φοιτητές ακόμη. Σοβαρευτείτε, κύριοι. Δε μιλάμε μόνο για τα ασανσέρ και τα καλοριφέρ. Εκτός από αυτά, υπάρχει και η παραγωγή φθηνής, ασφαλούς και ποιοτικής λαϊκής κατοικίας και υποδομών, η μείωση της ενεργειακής εξάρτησης της χώρας, η υγιεινή και ασφάλεια για τον εργαζόμενο και την κοινωνία, η περιβαλλοντική μηχανική, η αντισεισμική και αντιπλημμυρική έρευνα και η βελτίωση της συμπεριφοράς των κατασκευών, η επιστήμη των υλικών, η εξοικονόμηση ενέργειας και φυσικών πόρων και μια σειρά άλλες δυνατότητες της τεχνολογικής προόδου που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών και θα μπορούσαν και θα έπρεπε να είναι τα σύγχρονα πεδία μαζικής εργασιακής απασχόλησης χιλιάδων μηχανικών, αν... δεν είχαν το “κουσούρι” ΝΑ ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΑ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑ και, έτσι, να υποβαθμίζονται.

Είναι σαφές, λοιπόν, ότι η τεχνολογική ανάπτυξη έχει μετατρέψει μια σειρά παραγωγικές δραστηριότητες από εργασίες “μηχανικού-επιστήμονα”, σε εργασίες “ειδικευμένου τεχνικού”. Ταυτόχρονα, όμως, έχει δημιουργήσει ένα πλήθος άλλων, που απαιτούν την πιο εξειδικευμένη ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ γνώση και προφανώς αυτή δεν παρέχεται, στον 21ο αιώνα, μέσα σε 3 και 4 χρόνια, όταν ήδη για την γνώση του 1960 απαιτούνταν 5. Αν κάτι μπορούσε να συμπεράνει κανείς, από αυτό, σε μια πρώτη ανάγνωση, είναι ότι απαιτείται ένα δημόσιο, αναβαθμισμένο σύστημα επαγγελματικής τεχνικής εκπαίδευσης, το οποίο πουθενά δεν έρχεται σε αντιπαράθεση με την εξίσου αδήριττη ανάγκη για δημόσια και δωρεάν ενιαία ανώτατη εκπαίδευση. Δε χρειάζεται να μετατρέψουμε τα πολυτεχνεία σε ΚΕΚ για να βγάζουμε καλύτερους (για ποιον;) “καυστηρατζήδες”, κύριοι της ΕΚΧΜ! Όμως, την εξέλιξη αυτή το κεφάλαιο τη “μεταφράζει” διαφορετικά: αύξηση κερδών => μείωση κόστους => λιγότερη και περισσότερο “ελεγχόμενη” υψηλά ειδικευμένη επιστημονική εργασία => διάσπαση των σπουδών σε μια πλέμπα “τεχνικών” από τη μια και σε μια ελίτ (όχι μόνο από πλευράς γνώσης, αλλά και κοινωνικά και ιδεολογικά) “μηχανικών” από την άλλη => 2 κύκλοι σπουδών. Η θέση σας, όπως και όλων των ευλαβικών “πιστών” του ευρωμονόδρομου, σημαίνει ότι καλείτε:

·        Τη λαϊκή οικογένεια να παραιτηθεί από το δικαίωμά της στην ικανοποίηση στοιχειωδών αναγκών που απαιτούν για την ικανοποίησή τους τη στελέχωση με επιστημονικό δυναμικό, στο βαθμό που κοστίζουν στα μονοπώλια,

·        Τους μηχανικούς να παραιτηθούν από τη διεκδίκηση των σύγχρονων αντικειμένων εργασίας τους, με βάση το επιστημονικό τους αντικείμενο και τις λαϊκές ανάγκες, στο βαθμό που το κεφάλαιο δεν έχει συμφέρον να επενδύσει σε τέτοιους τομείς και να αποδεχθούν την υποβάθμιση των σπουδών τους και τη σταδιακή συρρίκνωση του αριθμού τους σε βάθος χρόνου,

·        Τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων να παραιτηθούν από το δικαίωμά τους να επιλέξουν σπουδές μηχανικού, στο βαθμό που η συρρίκνωσή του αριθμού των θέσεων μηχανικών στην παραγωγή, θα συνοδευτεί από ένταση των ταξικών φραγμών στη μόρφωση,

·        Τους νέους που, τελικά, θα καταφέρνουν να εισέρχονται στα “αριστοκρατικά” πολυτεχνεία που ονειρεύεστε, να παραιτηθούν από το δικαίωμα της κριτικής σκέψης, της αγωνιστικής στάσης ζωής και του αισθήματος ευθύνης απέναντι στις λαϊκές ανάγκες και, είτε να σκύψουν το κεφάλι και να γίνουν παθητικό γρανάζι της καπιταλιστικής μηχανής, είτε να γίνουν και οι ίδιοι ενεργητικοί υποστηρικτές και φερέφωνά της.

Να είστε σίγουροι, ότι οι εργαζόμενοι και η νεολαία δεν πρόκειται να ανταποκριθούν στις προσκλήσείς σας. Σε ό,τι μας αφορά, θα κάνουμε ό,τι μπορούμε γι αυτό!

(συνεχίζεται)