ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΕΕ Νο.2173 της 5-11-2001

Ενημερωτικό Δελτίο 2001

Τεύχος 2172

Τεύχος 2174


1. Η ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΗΣ 28ΗΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940

Το πρωί της 28ης Οκτωβρίου 1940 δέχθηκε η χώρα μας την επίθεση της φασιστικής Ιταλίας με σκοπό τη μετατροπή της σε αποικία των Ιταλών Καπιταλιστών. Ο Ελληνικός Λαός έδωσε τον καλύτερο εαυτό του για την απώθηση των στρατευμάτων εισβολής έξω από τη χώρα μας.

Είμαστε όλοι περήφανοι μόνο για τους αγώνες που έκαναν οι πρόγονοί μας κατά των εισβολέων εδώ και αιώνες, γι' αυτό δεν αισθανόμαστε καθόλου καλά με την παρουσία ελληνικών δυνάμεων στο Κοσσυφοπέδιο ούτε με τις σχεδιαζόμενες αποστολές στο μακρινό Αφγανιστάν. Όσο περνούν οι ημέρες μετά το τρομοκρατικό χτύπημα της 11/9/2001 σε βάρος των κατοίκων της Ν. Υόρκης και όχι μόνο, φαίνεται καθαρά ποιος χρειάζεται τον Πόλεμο που ξεκίνησαν οι ΗΠΑ εναντίον του Λαού του Αφγανιστάν.

Αυτόν τον πόλεμο πρέπει να τον σταματήσουμε. Με την έναρξή του άρχισε η αφαίρεση των ατομικών δικαιωμάτων μας και μια Ευρω-Χούντα άρχισε να κάνει την εμφάνισή της.

Ο καλύτερος φόρος τιμής σε όσους έδωσαν τη ζωή τους πολεμώντας τους εισβολείς από το πρωινό της 28/10/1940 μέχρι την αποχώρησή τους τον Οκτώβριο του 1944 είναι η παρεμπόδιση των σχεδίων των ΗΠΑ – ΝΑΤΟ – ΕΕ για την παγκοσμιοποίηση του πολέμου που άρχισαν.

2. Η ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΗ ΖΩΝΗ ΤΟΥ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ

Στις 20/10/2001, ημέρα Σάββατο, έχασαν τη ζωή τους πέντε εργαζόμενοι στο δεξαμενόπλοιο "SAILOR" στη Ζώνη των Ναυπηγοεπισκευαστικών Βάσεων στο Πέραμα – Σαλαμίνα και έρχονται να προστεθούν στον ήδη μεγάλο αριθμό προηγουμένων θανατηφόρων ατυχημάτων στη Ζώνη αλλά και των πρόσφατων σχετικά ναυαγίων («Σάμινα» - «Δύστος»). Ο τεχνικός κόσμος και ιδιαίτερα το ΤΕΕ και οι σύλλογοι Διπλ. Μηχανικών πρέπει να πρωτοστατήσουν ώστε να σταματήσουν κάποτε ναυάγια και τα κάθε είδους ατυχήματα.

Η σύνταξη είναι σχετικά απλή: Να εφαρμόζονται τουλάχιστον οι ισχύοντες κανονισμοί για την προστασία των εργαζομένων και τις θαλάσσιες μεταφορές. Όμως η εφαρμογή τους απαιτεί διάθεση χρημάτων εκ μέρους της εργοδοσίας και ανάλογη υποδομή από μέρους του Δημοσίου. Εδώ πρέπει να αναζητηθούν τα αίτια του άδικου χαμού των πέντε εργαζομένων πριν λίγες μέρες.

Η Πανεπιστημονική εκφράζει τα θερμά της συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων.

3. ΤΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΣΗΡΑΓΓΕΣ

Στο σημείωμά μας της 29/10/2001 κάναμε λόγο για την κατασκευή μόνο του ενός κλάδου των προβλεπομένων σηράγγων στην Ε.Ο. Κορίνθου – Τριπόλεως στο Αρτεμίσιο αλλά και την εφαρμογή της ίδιας λογικής στην επέκτασή της μέχρι την Καλαμάτα.
Οι αρμόδιοι ας το ξανασκεφθούν καλύτερα, διότι η αύξηση του αριθμού των κινουμένων οχημάτων και η αύξηση της ταχύτητάς τους εγκυμονεί μεγάλους κινδύνους όταν η κίνηση και των δύο κλάδων είναι στην ίδια σήραγγα.

Ας μελετήσουν το ιστορικό του πρόσφατου μακελειού που έγινε (24/10/01) στη σήραγγα Γκόταρντ της Ελβετίας από μετωπική σύγκρουση αλλά και άλλων σχετικά πρόσφατων όπως στο Σάλτσμπουρκ της Αυστρίας (29-5-1999), στη σήραγγα Μον Μπλαν που συνδέει την Ιταλία με τη Γαλλία (24-3-99) κ.λπ.

Μπορεί το μήκος των σηράγγων της Ε.Ο. Κορίνθου – Καλαμών να μην είναι τόσο μεγάλο όσο της σήραγγας του Γκόταρντ (17 χιλιόμετρα) αλλά οι μετωπικές συγκρούσεις δεν επηρεάζονται από το μήκος της σήραγγας. Έχουμε τη γνώμη ότι τελικά το Δημόσιο θα πληρώσει πολύ περισσότερα για την κατασκευή αρχικά μόνο του ενός κλάδου των σηράγγων και μετά του άλλου απ' ό,τι αν κατασκευασθούν ταυτόχρονα και οι δύο.


Ενημερωτικό Δελτίο 2001

Τεύχος 2172

Τεύχος 2174