ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΕΕ Νο.2200 της 27-5-2002

Ενημερωτικό Δελτίο 2002

Τεύχος 2199

Τεύχος 2201


1. Αντιασφαλιστική επίθεση, η κατάργηση του 8ώρου και η ληστεία των τραπεζικών καταθέσεων

Όλα αυτά πάνε πακέτο και ενώ έχουν μεγάλη - ίσως τη μεγαλύτερη - σχέση με τα καθημερινά επαγγελματικά θέματα των συναδέλφων, περνούν στο ντούκου από μέρος των παρατάξεων που πιστεύουν ότι οι ντιρεκτίβες της Ε.Ε. ανοίγουν το δρόμο διάπλατα για να τρώμε με χρυσά κουτάλια. Εδώ και ένα χρόνια προσπαθεί η κυβέρνηση να περάσει τις απόψεις της για το ασφαλιστικό παρά την καθολική τους αποδοκιμασία από μέρους των εργαζομένων με μοχλό τις συμβιβασμένες με την εργοδοσία ηγεσίες της ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ με πρόσφατο τρανταχτό παράδειγμα την υπογραφή από μέρους τους της συλλογικής σύμβασης εργασίας. Εμείς δεν συμφωνούμε και περιμένουμε να διαβάσουμε τις απόψεις των παρατάξεων που συμφωνούν. Ελλείψει αντιπάλου δέους άρχισαν οι τραπεζίτες ντου κατά των μικροκαταθετών και δεν δίνουν δεκάρα τσακιστή για τόκους, ενώ οι ίδιοι κερδίζουν, όπως λέει ο λαός μας, της Παναγίας τα Μάτια τοκίζοντας σε τρίτους τις άτοκες καταθέσεις. Η Πανεπιστημονική μετέχει επομένως ενεργά σε κάθε πρόσκληση των εργαζομένων για να βγούμε στους δρόμους πριν μας πετάξουν στο δρόμο.

2. Η αιματοβαμμένη έξοδος του Πάσχα

Και η φετινή έξοδος για το Πάσχα ήταν αιματοβαμμένη και οι μισοί απ' αυτούς που έχασαν τη ζωή τους ή έγιναν ανάπηροι πήγαιναν καλά στο δρόμο τους. Κάθε χρόνο ακούμε τα ίδια και τα ίδια που τελικά ενισχύουν την άποψη ότι όλες αυτές οι εκατόμβες είναι ένα αναγκαίο καλό και φυσικά η Πανεπιστημονική δεν συμφωνεί καθόλου με αυτή την άποψη.

Το αυτοκίνητο έλυσε φυσικά προβλήματα αλλά η απόκτηση ενός Ι.Χ. ήταν και είναι μέσο κοινωνικής προβολής και επιβολής. Μια φορά κι έναν καιρό σκοπός ήταν η απόκτηση ενός μεταχειρισμένου Ι.Χ., σήμερα ενός πολυτελούς αυτοκινήτου. Η νοοτροπία αυτή καλλιεργήθηκε έντεχνα από τις αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες κατάφεραν και εκτόπισαν ή περιόρισαν τους τροχιοδρόμους και σιδηροδρόμους σ' όλες σχεδόν τις χώρες μ' έναν μακροχρόνιο βρώμικο πόλεμο.

Η αλματώδης αύξηση των κυκλοφορούντων Ι.Χ. οχημάτων, σε συνδυασμό με τον τριπλασιασμό του επιτρεπόμενου ύψους των οικοδομών σ' όλες τις πόλεις της χώρας, έφεραν το γνωστό σ' όλα τα αστικά κέντρα, κυκλοφοριακό χάρος με πρώτη την Αθήνα, εμπλουτισμένο με καυσαέριο υψηλών προδιαγραφών.

Το κακό συνεχίζεται γιατί ο αριθμός των εισαγομένων Ι.Χ. συνεχώς αυξάνει και το πλάτος των οδών των νεοεντασσομένων περιοχών στο Σχέδιο Πόλης είναι αυτό που είχαν οι οικισμοί πριν ανακαλυφθούν τα αυτοκίνητα. Καιρός είναι να γίνει ο επαναπροσδιορισμός των δεδομένων για το αυτοκίνητο και κυρίως το Ι.Χ. Το ΤΕΕ μπορεί να ξεκινήσει αυτόν τον διάλογο. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες καλύπτουν μαζί με τα συναφή επαγγέλματα το 20% περίπου της οικονομικής δραστηριότητας των χωρών που ανήκουν και έχουν κάθε λόγο να είναι η ζωή μας πλήρως εξαρτημένη από το Ι.Χ. και γενικά το αυτοκίνητο.

Πολλές οι διαστάσεις του προβλήματος αλλά όλα τα δυσάρεστα ξεκινούν από τη λεγόμενη ανταγωνιστικότητα των προϊόντων που οδήγησε την ανθρωπότητα σε δύο παγκοσμίους πολέμους και σε πλήθος τοπικών, και για αυτούς που ζουν απ' αυτούς οι εκατόμβες των τροχαίων ατυχημάτων είναι μια αστεία υπόθεση.


Ενημερωτικό Δελτίο 2002

Τεύχος 2199

Τεύχος 2201