ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΕΕ Νο.2212 της 2-9-2002

Ενημερωτικό Δελτίο 2002

Τεύχος 2211

Τεύχος 2213


Ο ΝΕΟΣ ΑΝΤΙΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ

Ο Ν. 3029/2002 (ΦΕΚ 160Α/11-7-2002) είναι ο νόμος για τη μεταρρύθμιση συστήματος Κοινωνικής Ασφάλισης που ψήφισε η κυβερνητική πλειοψηφία σε πείσμα της καθολικής αντίδρασης των εργαζομένων από τη στιγμή (Απρίλιος 2001) που η κυβέρνηση γνωστοποίησε τις προθέσεις της για την κατεδάφιση της Κοινωνικής Ασφά- λισης. Ο Ν. 3029/02 είναι μια αναθεώρηση ταυ Ν. 2084/92 με αρνητικό πρόσημο. Το κυβερνών κόμμα σαν Αξιωματική Αντιπολίτευση είχε καταψηφίσει τον 2084/92 και είχε υποσχεθεί την κατάργηση του.

Η Πανεπιστημονική κατάγγειλε ότι ο Ν. 2084/92 ήταν μέσα στα πλαίσια των επιταγών της Ε.Ε. για την κοινωνική ασφάλιση και γι' αυτό οι προεκλογικές υποσχέσεις του ΠΑΣΟΚ δεν είχαν κανένα αντίκρισμα. Στο άρθρο 4 του Ν. 3029/02 (χρηματοδότηση - ΕΤΑΜ κτλ.) διαβάζουμε ότι από 1.1.2003 δεν ισχύει για το ΙΚΑ - ΕΤΑΜ η εισφορά 10% του κράτους που προβλέπεται από τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 22 του Ν. 2084/92, αλλά πλέον το κράτος συμμετέχει στη χρηματοδότηση του ΙΚΑ - ΕΤΑΜ από 1/1/2003 ως το 2008 με κυμαινόμενα ποσά τα οποία αντιστοιχούν κατά μέσο όρο στο 1% του ΑΕΠ, Από 2009 ως 2032 η χρηματοδότηση κάθε χρόνο θα είναι το 1% του ΑΕΠ.

Το ερώτημα είναι ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στις εισφορές που προβλέπει ο Ν. 2064/92 χωρίς ημερομηνία λήξεως και αυτής του Ν. 3029/02 με καταληκτική ημερομηνία; Και ακόμα να ρωτήσουμε αν έχουν καταβληθεί στο ΙΚΑ από 1/1/93 αυτά που προβλέπει ο Ν. 2084/92.

Δεν πιστεύουμε ότι θα λάβουμε απάντηση από όσους εγκρίνουν το νέο αντιασφαλιστικό νόμο.

Ερχόμαστε στο κεφάλαιο «Ταμεία Επαγγελματικής Ασφάλισης» και ξεχωρίζουμε την §5 του άρθρου 7. «Τα ταμεία επαγγελματικής ασφάλισης που χορηγούν συνταξιοδοτικές παροχές λειτουργούν με βάση το κεφαλαιοποιητικό σύστημα». Το ερώτημα μας είναι αν το σύστημα θα καθορισθεί με Π.Δ. ή κατά το δοκούν αυτών που θα διευθύνουν τα Τ.Ε.Α. -δηλαδή των προσώπων που θα επιλέγει η κυβέρνηση- και αν όλα αυτά αφορούν και σε ποιο βαθμό το ΤΣΜΕΔΕ.

Τέλος, έχουμε το κεφάλαιο «Εθνική Αναλογιστική Αρχή» (Ε.Α.Α.) όπου μεταξύ άλλων διαβάζουμε «...Συντάσσει την ετήσια έκθεση για την οικονομική κατάσταση του ασφαλιστικού συστήματος της χώρας και εισηγείται τη λήψη των αναγκαίων μέτρων για τη διατήρηση της αναλογιστικής ισορροπίας του Συστήματος Κοινωνικής Ασφάλισης κτλ.» και με βάση το άρθρο 10 ο έλεγχος και οι προτάσεις θεωρούνται παροχές υπηρεσιών προς τους ασφαλιστικούς, οργανισμούς και φυσικά θα καταβάλουν στην Ε.Α.Α. το τίμημα που η ίδια θα έχει καθορίσει και η οποία έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιεί υπεργολάβους (§5 του άρθρου 10). Το ερώτημα: Υποχρεούται το ΤΣΜΕΔΕ να προσφεύγει στην ΕΕΑ για ελέγχους και σχεδιασμούς;
Το θέμα δεν εξαντλείται εδώ γι' αυτό θα επανέλθουμε.


Ενημερωτικό Δελτίο 2002

Τεύχος 2211

Τεύχος 2213