ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΕΕ Νο.2222 της 11-11-2002

Ενημερωτικό Δελτίο 2002

Τεύχος 2221

Τεύχος 2223


1. ΤΑ ΑΠΟΘΕΜΑΤΙΚΑ ΤΟΥ ΤΣΜΕΔΕ

Σ ύμφωνα με τον νέο αντιασφαλιστικό Νόμο 3029/02 και ειδικά με το κεφάλαιο ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΑΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ (ΕΑΑ) (άρθρα 9, 10) παύουν να έχουν λόγο τα Ασφαλιστικά Ταμεία για το πώς θα εκμεταλλευτούν τα αποθεματικά τους και το λόγο έχει η ΕΑΑ, της οποίας το Δ.Σ. διορίζεται και άρα ελέγχεται από την κυβέρνηση. Με την παράγραφο 17 του άρθρου 9 που έχει ως εξής: «Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και μετά από γνώμη της Ε.Α.Α. μπορεί να ανατίθεται σε αυτήν και άλλες συναφείς αρμοδιότητες και να ορίζεται ο τρόπος και οι λεπτομέρειες άσκησης των αρμοδιοτήτων αυτών» ο νόμος αυτός είναι λάστιχο και μπορούν να τον κόβουν και ράβουν στα μέτρα των συμφερόντων του μεγάλου κεφαλαίου μέσω Π.Δ. για τα οποία έχουμε κάνει ήδη λόγο.

Ένας από τους πόρους λειτουργίας της ΕΑΑ είναι (άρθρο ……..) «Τα έσοδα από παροχή υπηρεσιών προς τους ασφαλιστικούς οργανισμούς και την αναλογιστική παρακολούθηση και την εκπόνηση αναλογιστικών και άλλων μελετών που εκπονεί σύμφωνα με τον παρόντα νόμο».
Τα Ασφαλιστικά Ταμεία είναι όχι μόνο υποχρεωμένα να δέχονται τις υπηρεσίες της ΕΑΑ αλλά και να τις πληρώνουν. Κατόπιν αυτών όποιος έχει τη γνώμη ότι δεν είναι ξέφραγο αμπέλι τα αποθεματικά του ΤΣΜΕΔΕ ας το γράψει στη σελίδα του.

2. ΤΟ ΠΡΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΜΕΛΕΤΩΝ (2)

Σ το ένθετο του 2209/29-7-02 Ενημ. Δελτίου και με τίτλο «Περιπτώσεις καταστρατήγησης του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου ανάθεσης μελετών» αναφέρονται Δέκα καραμπινάτες περιπτώσεις καταστρατήγησής του με διάφορους τρόπους για τους οποίους η Πανεπιστημονική έχει γράψει και γράφει συνεχώς.

Αν σε κάθε Νομό της χώρας έχουμε και μια περίπτωση ανάθεσης μελέτης σύμφωνα με τον «Δεκάλογο της καταστρατήγησης» ανά χρόνο, τότε ο αριθμός των μελετών που ανατέθηκε έξω από τις διαδικασίες του Ν. 716/77 είναι σίγουρα τετραψήφιος.

Προτείνουμε όπως τόσο το ΤΕΕ όσο και τα Περιφερειακά του Τμήματα ερευνήσουν το θέμα και να καταγράψουν τις αναθέσεις που έγιναν με τις διαδικασίες που αναφέρονται στο Δεκάλογο. Αξίζει να δημοσιευθούν στο Ε.Δ. οι περιπτώσεις 3 (κατάχρηση του συστήματος «Μελέτη-Κατασκευή») και 5 (Αναθέσεις μελετών με τη διαδικασία πρόσληψης Τεχνικού Συμβούλου).
Η μέχρι σήμερα πείρα μας δείχνει ότι ο νέος νόμος για τις αναθέσεις μελετών του Δημοσίου θα κινείται προς την κατεύθυνση της ιδιωτικοποίησης του Δημοσίου Φορέα και της εξασφάλισης φθηνών ημερομισθίων για τους συναδέλφους που εργάζονται στις μεγάλες εργοληπτικές και μελετητικές εταιρείες.

3. ΟΧΙ ΦΠΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΔΟΜΗ

Ο ΦΠΑ είναι ένας βαρύτατος έμμεσος φόρος και πλήττει τα χαμηλά εισοδήματα. Πληρώνουμε 18% φόρο πάνω σε είδη πρώτης ανάγκης.
Τώρα θα έχουμε ΦΠΑ πάνω στην οικοδομή που σημαίνει αύξηση του φόρου μεταβίβασης πάνω σε συνεχώς αυξανόμενες αντικειμενικές αξίες που τείνουν να φθάσουν τις τιμές αγοράς.

Οι εξαιρέσεις που αναφέρονται είναι γνωστό ότι θα ακυρωθούν με κάποια μεταγενέστερα Προεδρικά Διατάγματα. (Τα ΠΔ είναι ο μοχλός για να μετακινηθεί ένας νόμος εκεί που θέλει η κυβέρνηση). ΦΠΑ πάνω στην οικοδομή σημαίνει αύξηση ενοικίων παλαιών και νέων οικοδομών. Σημαίνει και πολλά άσχημα για τους μελετητές και κατασκευαστές οικοδομών.

Το ΤΕΕ, οι Σύλλογοι Αρχιτεκτόνων, Πολιτικών Μηχανικών, Ηλεκτρολόγων-Μηχανολόγων αλλά και οι Σύλλογοι των συναδέλφων στις πρωτεύουσες των Νομών πρέπει να κινηθούν όχι μόνο να ματαιώσουν την επιβολή του ΦΠΑ αλλά και κάπου να σταματήσει ο φόρος μεταβίβασης που πληρώνει όποιος αγοράζει κάποιο διαμέρισμα.


Ενημερωτικό Δελτίο 2002

Τεύχος 2221

Τεύχος 2223