ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΕΕ Νο.2444 της 18-06-2007

Ενημερωτικό Δελτίο 2007

Τεύχος 2443

Τεύχος 2445


 

 

Τ.Ε.Ε. – Σ.Τ.Ε.Α.Τ. – ΕΡΓΟΔΟΣΙΑ, ΜΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΜΜΑΧΙΑ!

Ότι το ΤΕΕ είναι ένας χώρος εχθρικός για τα συμφέροντα των εργαζόμενων μηχανικών, μισθωτών και μικροεπαγγελματιών, αυτό δα δεν είναι και η πρώτη φορά που το λέμε. Η συνεδρίαση της ΔΕ της 5.6.2007, με θέμα τη θέση του ΤΕΕ επί της αίτησης ασφαλιστικών μέτρων του ΣΤΕΑΤ κατά της Συλλογικής Σύμβασης του Σωματείου Μισθωτών Τεχνικών είναι άλλη μια απόδειξη. Στη συζήτηση, που προκλήθηκε κατόπιν αιτήματός μας, καταθέσαμε ως εισήγηση τις θέσεις του ΣΜΤ, και ζητήσαμε η ΔΕ να τοποθετηθεί υπέρ του Σωματείου, υιοθετώντας τις θέσεις που διατυπώνονται στο κείμενό του, τόσο σε ό,τι αφορά γενικά τη ΣΣΕ στον κλάδο και τις διεκδικήσείς του, όσο και αναφορικά με το θέμα της προσφυγή του ΣΤΕΑΤ, δηλαδή την υπαγωγή των μισθωτών με δελτίο παροχής, στις διατάξεις της ΣΣΕ.

Το τι ακούσαμε στη συζήτηση που επακολούθησε, δεν περιγράφεται. Ότι οι μηχανικοί είναι ...ευνοημένοι από το δελτίο, επειδή φορολογούνται τεκμαρτά(!) και ότι το ΤΕΕ δεν μπορεί να τοποθετηθεί σε μια τέτοια αντιπαράθεση. Ακούσαμε μέλος της ΔΕ να ωρύεται ότι δε μπορεί η Πανεπιστημονική να καθορίζει την ημερήσια διάταξη της ΔΕ(!!!), ότι, τυχόν εφαρμογή της ΣΣΕ μπορεί να σημάνει και ...αναδρομικές οφειλές του ΤΕΕ προς τα Ταμεία και άλλα πολλά. Ακούσαμε τους εκπροσώπους ΠΑΣΚ, ΔΚΜ, ΔΑΠ, ΣΥΝ-παράταξης να προσπαθούν να “πετάξουν τη μπάλα στην εξέδρα”, λέγοντας ότι το θέμα δεν είναι η προσφυγή του ΣΤΕΑΤ, αλλά “γενικά το θέμα του δελτίου”, ενώ προκλητικά μέλος της ΔΕ και της ΠΑΣΚ αναρωτήθηκε “αν ξέρει το ΕΚΑ και η ΓΣΕΕ ότι το ΣΜΤ έχει ως μέλη του εργαζόμενους με δελτίο, για να τους πετάξει έξω!”. Και όταν έφτασε η ώρα της ψηφοφορίας και, για να αφαιρέσουμε το παραμικρό επιχείρημα σε όσους υποκριτικά δήλωναν ότι ενδιαφέρονται για τους εργαζόμενους, αλλά δε μπορούν να υποστηρίξουν κείμενα όπως αυτό του ΣΜΤ, είπαμε ότι θα μπορούσαμε να δεχθούμε, έστω, την έκδοση μιας σύντομης ανακοίνωσης υποστήριξης και υπέρ της απόρριψης της προσφυγής, τότε είχαμε τα πλήρη αποκαλυπτήρια του εργοδοτικού συνδικαλισμού “α λα ΤΕΕ”: ο Πρόεδρος αρνήθηκε, ουσιαστικά, να βάλει σε ψηφοφορία την πρότασή μας, προτάσσοντας αυθαίρετα και πραξικοπηματικά μια ψηφοφορία για ...το αν πρέπει το ΤΕΕ να πάρει θέση ή όχι!!! Φυσικά η ΔΕ (συμπεριλαμβανομένου και του δεύτερου εκλεγμένου της Συμπαράταξης), πλην ημών και της ΔΗΠΑΜ, ψήφισε να μην τοποθετηθεί το ΤΕΕ, ενώ ο ίδιος, υποκριτικά και όντας τελευταίος ψήφισε να τοποθετηθεί, όταν ήταν πια δεδομένη η απόφαση. Με τη μεθόδευση αυτή, το ΤΕΕ ουσιαστικά στηρίζει την εργοδοσία, πάει ακόμα πιο πίσω κι από αυτό που κατοχυρώθηκε στη διαιτησία που είναι γνωστό ότι απέχει πολύ από τις πραγματικές ανάγκες και διεκδικήσεις των εργαζόμενων τεχνικών και του ΣΜΤ. Την απάντηση, όλοι τους, θα την πάρουν στις 19 Ιούνη, με τη μαζική συμμετοχή στην απεργία και στη συγκέντρωση έξω από την αίθουσα εκδίκασης της προσφυγής. Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ!

 Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΣΤΟ ΣΦΥΡΙ!!!

Στο προηγούμενο τεύχος του ΕΔ, ξεκινήσαμε μια αναφορά στα θέματα πολιτικής γης, με μια γενική “επί της αρχής” πολιτική τοποθέτηση. Σήμερα, συνεχίζουμε με μια πρώτη τοποθέτηση για το πρόσφατο σχέδιο νόμου για τη μακροχρόνια μίσθωση ακινήτων του Δημοσίου, που βρίσκεται ήδη στη διαδικασία συζήτησης στη Βουλή.

Είναι σαφές ότι το νομοσχέδιο είναι ενταγμένο στη γενικότερη πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων και της ενίσχυσης της κερδοφορίας του κεφαλαίου στο πλαίσιο της ΕΕ και, πιο ειδικά, της εμπορευματοποίησης της δημόσιας ακίνητης περιουσίας και της προώθησης της καπιταλιστικής δραστηριότητας στη γη, όπως αυτά προωθούνται μέσω της αναθεώρησης των άρθρων 24 και 117 του Συντάγματος και τις παρεμβάσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ για το κτηματολόγιο, τα Χωροταξικά Σχέδια (Εθνικό και κλαδικά), αξιοποιώντας και ενισχύοντας παράλληλα τις ΣΔΙΤ. Πρόκειται για μια πολιτική-οδοστρωτήρα για τις λαϊκές ανάγκες, η οποία θίγει βάναυσα, στοιχειώδη δικαιώματα και ανάγκες των εργαζομένων.

Η κυβέρνηση επικαλείται υποκριτικά την ανάγκη της διασφάλισης “ευελιξίας” στις επιλογές του δημοσίου ως προς την κάλυψη των μεταβαλλόμενων αναγκών του σε κτιριακές και άλλες υποδομές. Η υποκρισία είναι ολοφάνερη με γυμνό μάτι: ενώ υποτίθεται ότι οι ανάγκες του δημοσίου μεταβάλλονται ανά σύντομα χρονικά διαστήματα, την ίδια στιγμή η χρονική διάρκεια των συμβάσεων μίσθωσης των μεταβιβασθέντων στους ιδιώτες ακινήτων μπορεί να φτάνει τα 99 έτη!!! Παράλληλα, ενώ στην εισηγητική έκθεση επισημαίνεται ότι με το σημερινό “άκαμπτο” καθεστώς συμβάσεων μίσθωσης, το δημόσιο μπορεί να καταγγέλλει τέτοιες συμβάσεις αζημίως και χωρίς αυστηρούς περιορισμούς ως προς τους λόγους καταγγελίας, θεσπίζεται – προς δόξα της “ευελιξίας” προφανώς – η καταγγελία να είναι εφικτή μόνο για τους λόγους που έχουν συμπεριληφθεί σε σχετικό άρθρο της σύμβασης, επί ποινή καταβολής ρητρών!

Η δυνατότητα να περιλαμβάνεται στις συμβάσεις η υποχρέωση του ιδιώτη παραχωρησιοδόχου στην ανέγερση, ανακαίνιση, συμπλήρωση κλπ. κτιρίων και άλλων υποδομών, οδηγεί στην εκτέλεση μεγάλου μέρους των δημοσίων έργων μέσω ΣΔΙΤ και θα συμβάλλει στην ταχύτερη συγκέντρωσή τους σε λίγους ντόπιους και ξένους μονοπωλιακούς ομίλους. Οι συμβάσεις μακροχρόνιας μίσθωσης απαλλάσσονται σχεδόν πλήρως από τη φορολογία, ενώ επεκτείνονται οι φοροαπαλλαγές που απολαμβάνουν οι Ανώνυμες Εταιρείες Επενδύσεων Ακίνητης Περιουσίας και στις θυγατρικές τους. Δίνεται η δυνατότητα στη Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου να ιδρύει σε σύμπραξη με το ιδιωτικό κεφάλαιο, εταιρείες που θα συνάπτουν με το Δημόσιο συμβάσεις μακροχρόνιας μίσθωσης, οι δαπάνες των οποίων θα βαρύνουν αποκλειστικά την ΚΕΔ. Μέσω της παραχώρησης στην ΚΕΔ, σε ΝΠΔΔ και σε ΝΠΙΔ που ανήκουν στο δημόσιο του δικαιώματος σύναψης τέτοιων συμβάσεων, επιδιώκεται και η συγκάλυψη των πολιτικών ευθυνών του εκάστοτε υπουργού και συνολικά της κυβέρνησης και η εμφάνισή τους ως διαχειριστικό πρόβλημα. Γίνεται πιο αποτελεσματικό το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο για την εμπορευματοποίηση της γης γενικότερα, μέσα από τις ρυθμίσεις για τις ΑΕΕΑΠ και τις Εταιρείες Αμοιβαίων Κεφαλαίων ακίνητης περιουσίας.

Είναι φανερό ότι το σχέδιο νόμου είναι απαράδεκτο, από τη σκοπιά των συμφερόντων των εργαζομένων και των αναγκών τους και πρέπει άμεσα να αποσυρθεί. Απαιτούμε από το ΤΕΕ να εκφράσει συνολική αντίθεση επί της αρχής με το νομοσχέδιο, χωρίς υπεκφυγές και “ναι μεν αλλά”. Και, επί τη ευκαιρία, επειδή ήρθε στα χέρια μας γραπτό υπόμνημα προς τη Βουλή, υπογεγραμμένο από τον Πρόεδρο του ΤΕΕ με υποτιθέμενες “θέσεις” για το νομοσχέδιο που ουδέποτε συζητήθηκαν έως σήμερα στη ΔΕ, ρωτάμε ευθέως: το κείμενο αυτό έχει ήδη σταλεί και αν ναι, με πολιτική εξουσιοδότηση ποιου οργάνου προέκυψαν οι “θέσεις” αυτές; Αναμένουμε την απάντηση και επιφυλασσόμαστε...

 


Ενημερωτικό Δελτίο 2007

Τεύχος 2443

Τεύχος 2445